1. Zdecyduj, co chcesz osiągnąć
Przed rozpoczęciem budowy strony internetowej, musisz dokładnie wiedzieć, co chcesz osiągnąć. Czy chcesz sprzedawać produkty online, zwiększyć świadomość marki, czy może zdobyć nowych klientów? Jasne zdefiniowanie celów pomoże Ci skupić się na odpowiednich elementach podczas projektowania strony.
2. Wybierz odpowiednią domenę
Nazwa domeny to adres, na który użytkownicy wprowadzą w przeglądarce, żeby odwiedzić Twoją stronę. Najlepszą domeną będzie taka, która jest krótka, łatwa do zapamiętania i dobrze odzwierciedla naturę Twojego biznesu.
3. Zdecyduj o hostingu
Hosting to usługa, która pozwala Twojej stronie być dostępnym na Internet. Wybór hostingu zależy od wielu czynników, takich jak poziom techniczny, budżet czy wymagania odnośnie bezpieczeństwa i prędkości strony.
4. Wybierz platformę do budowy strony
Istnieje wiele platform do budowy stron, takich jak WordPress, Wix czy Squarespace. Wybór zależy od Twoich osobistych preferencji, umiejętności technicznych i budżetu.
5. Zaprojektuj wygląd strony
Zaprojektuj wygląd swojej strony, pamiętając o jej łatwości w nawigacji i czytelności. Kolorystyka i czcionki powinny być spójne z posiadanym brandingiem.
6. Utwórz istotne strony
Podstawowe strony, które powinna zawierać każda strona firmowa, to strona główna, o nas, usługi/produkty, kontakt. Pamiętaj o dodaniu strony FAQ, jeśli Twoi klienci mają często zadawane pytania odnośnie Twoich usług czy produktów.
7. Optymalizuj dla SEO
Optymalizacja strony pod kątem SEO pomoże Twojej stronie pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwarki, zwiększając jej widoczność dla potencjalnych klientów.
8. Dodaj treść
Dodaj na swoją stronę treść, która będzie cenna dla Twoich odwiedzających. To może obejmować blogi, poradniki, a nawet filmy. Upewnij się, że treść jest zgodna z Twoim brandem i pomaga budować zaufanie do Twojej firmy.
9. Przetestuj swoją stronę
Przed uruchomieniem swojej strony, upewnij się, że jest dobrze zbudowana na różnych urządzeniach i przeglądarkach, ładowane są wszystkie elementy i strona jest łatwa w nawigacji.
10. Monitoruj i aktualizuj swoją stronę
Posiadanie strony to ciągła praca. Monitoruj ruch na stronie, zachowania użytkowników i stale aktualizuj treść, aby była odpowiednia i wartościowa dla Twoich odwiedzających.