Wprowadzenie
W erze cyfryzacji, prowadzenie własnego sklepu internetowego stało się niezmiernie proste i popularne. Jednakże, zarządzanie sklepem internetowym, szczególnie kiedy opiera się na platformie CMS jak WordPress, wymaga pewnej wiedzy. Jednym z najważniejszych aspektów w prowadzeniu sklepu online jest zrozumienie, jak ustawić ceny produktów. W tym artykule, przyjrzymy się, jak to zrobić w WordPressie.
Ustawianie ceny produktu
Podstawowym krokiem w ustawianiu ceny produktu w WordPressie jest zrozumienie gdzie dokładnie znaleźć tę opcję. Zazwyczaj, znajduje się ona w sekcji "Produkty" w panelu administracyjnym WordPressa. Po wejściu w szczegóły konkretnego produktu, w sekcji "Dane produktu" znajduje się pole "Cena regularna", gdzie można wprowadzić cenę danego produktu.
Wprowadź cenę produktu i kliknij "Aktualizuj" aby zachować zmiany. Pamiętaj, że wszystkie ceny są brutto, WordPress automatycznie dokona odpowiednich obliczeń pod względem podatku VAT.
Zastosowanie ceny promocyjnej
Oprócz standardowego ustawienia ceny, WordPress umożliwia również ustalenie ceny promocyjnej. Aby to zrobić, w sekcji "Dane produktu", obok pola "Cena regularna", znajduje się pole "Cena promocyjna". Wprowadź w tym polu kwotę, na jaką chcesz obniżyć cenę produktu, a następnie kliknij "Aktualizuj" aby zachować zmiany.
Podsumowanie
Ustawianie ceny w sklepie internetowym działającym na platformie Wordpress jest proste i intuicyjne. Czy to cena regularna, czy promocyjna - wystarczy kilka kliknięć, aby dokonać zmian. Pamiętaj jednak, że strategia cenowa wymaga przemyślenia i powinna być częścią Twojego ogólnego planu biznesowego. Prawidłowe ustalenie ceny może przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć Twoje zyski.