Co to jest call-to-action? Przykłady najlepszych CTA

Co to jest call-to-action?

Call-to-action (CTA) to termin, który odnosi się do prośby skierowanej do odbiorcy, aby ten podjął pewne działanie. Może to być prośba o zapisanie się na newsletter, zakup produktu, kontakt telefoniczny, czy zwiedzenie innej strony internetowej - wszystko to w zależności od celu, jaki ma spełnić dany CTA.

Skąd pochodzi termin call-to-action?

Termin „call-to-action” pochodzi z marketingu i jest używany z powodzeniem zarówno w reklamach drukowanych, jak i cyfrowych. Każda reklama, która prosi o podjęcie pewnego działania - czy to zakupu, rejestracji czy chociażby podzielenia się informacją - korzysta z call-to-action.

Co charakteryzuje skuteczne call-to-action?

Cechy skutecznego call-to-action mogą się różnić w zależności od celu, którego osiągnięcie jest naszym priorytetem. Istnieją jednak pewne uniwersalne zasady, które sprawiają, że danego CTA jest bardziej efektywne.

Po pierwsze - jest konkretny. Dobrze skonstruowane CTA precyzyjnie mówi, co ma zrobić odbiorca, a także co zyska dzięki podjęciu tego działania.

Po drugie - jest widoczny. To, jak ważne jest umieszczenie CTA na odpowiednim miejscu na stronie, nie może być przecenione. Oczywiście, ważne jest również, żeby call-to-action rzucało się w oczy i przyciągało uwagę.

Po trzecie - inspiruje do działania. Dla odbiorcy musi być jasne, co ma zrobić i co zyska, realizując prośbę zawartą w CTA.

Przykłady skutecznych call-to-action

Przykładem skutecznego CTA może być przycisk oznaczony „Kup teraz!”, który odsyła do sklepu internetowego. Taki przycisk jest konkretny, inspiruje do działania (zakupu) i jest łatwo zauważalny na stronie.

Innym przykładem może być tekst „Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z naszymi promocjami”, który po kliknięciu odsyła do formularza zapisu na newsletter. Tekst ten precyzyjnie mówi, co ma zrobić odbiorca (zapisać się na newsletter) i co zyska (będzie na bieżąco z promocjami).

Istotne jest, aby pamiętać o właściwym umieszczeniu CTA na stronie i dopasowaniu go do swojej grupy docelowej. Dobre call-to-action to nie tylko skuteczne narzędzie marketingowe, ale także doskonały sposób na zwiększenie satysfakcji użytkowników.