Czym jest Landing Page?
Landing page, nazywana również stroną docelową, to dedykowany serwis internetowy zaprojektowany specjalnie do przyciągnięcia ruchu internetowego. Stworzenie skutecznej landing page, która przyciąga potencjalnych klientów i skłania ich do podjęcia pożądanej akcji - bywa nie lada wyzwaniem. Zrozumienie, czym jest landing page i jak ja stworzyć jest kluczowe dla każdej skutecznej strategii marketingowej.
Cel landing page
Głównym celem landing page jest konwersja. W zależności od typu prowadzonej działalności, może to oznaczać zapisanie się na newsletter, pobranie e-booka, zapisanie się na webinar, zarejestrowanie się na stronie lub zakup produktu. Właściwie zaprojektowana landing page jest zachęcająca, intuicyjna i skutecznie prowadzi potencjalnego klienta do podjęcia docelowej akcji.
Budowa landing page
Podstawowe elementy każdej landing page to tytuł, podtytuł, wyjaśniający tekst, obrazy lub wizualizacje, formularz do wypełnienia (najczęściej z prośbą o adres e-mail) i przycisk do podjęcia akcji (CTA). Strategia konstruowania efektywnej landing page polega na skupieniu uwagi użytkownika na treści, która przekonuje go do podjęcia pożądanej akcji.
Tworzenie landing page
Podczas tworzenia landing page warto zwrócić uwagę przede wszystkim na to, by była ona spójna z resztą wizerunku naszej firmy. Projektowanie landing page powinno być procesem mającym na celu zrozumienie oczekiwań klientów. Powinna ona być konkretna, prosta i przejrzysta, z jasnym przekazem, które działania użytkownik powinien podjąć i co zyska, podejmując te działania.
Przykłady dobrej praktyki
Przykładem dobrze zaprojektowanej landing page może być strona służąca do zapisywania się na newsletter. Poza atrakcyjnym wyglądem, powinna zawierać wyraźny przycisk CTA (call to action) z jasnym przekazem typu "Zapisz się". Dodatkowym atutem będzie formularz z możliwie najmniejszą ilością pól do wypełnienia, aby proces zapisywania się był jak najprostszy i najbardziej intuicyjny dla użytkownika.